Lelaki Nampak SEKSI Jika Pandai Masak?

 Ha?Apa betul yang aku dengar ni?Mak aku selalu cakap macam tu..bila abah aku tengah masak..eceh..Abah senyum-senyum kambing pulak kat dapur tu..SEKSI kat mana tu?
Adakah dari air tangan masakan tu atau gaya masakan mereka?Tak..Jawapan
yang paling kerap aku dengar ini jawapannya :

        *Mahu memikat wanita


                                                                    *Nampak macho


Kalau kata macho maybe kot..kalau mahu memikat wanita itu jawapan tepat. Sebab
gaya lelaki memasak lain dari perempuan..Perasan tak, lelaki kalau memasak main 
campur je bahan-bahan masakan tu..tak sukat-menyukat dah..Kalau wanita
nanti nak sukat yang tu lah yang ni lah..Aku rasa lelaki memasak main campur je
sebab mereka mempunyai satu sifat keyakinan yang tinggi..Kalau perempuan masa
memasak mesti fikir takut terlebih bahan ini terkurang bahan itu..takut tak sedap..

Ini ulasan wanita tempatan :

“Daya kreativiti, imaginasi dan bakat semula jadi dimiliki lelaki mahir memasak membuatkan kelompok itu terlihat istimewa pada pandangan wanita.” - Pemilik agensi model, Ida Shafinaz Nazri, 29. 

“Memang seksi tapi bukan pada penampilan kerana saya percaya, seksi itu juga sesuatu yang subjektif. Pada saya, lelaki pandai memasak dan rajin ke dapur ini punya daya penarik serta kelebihan tersendiri berbanding lelaki lain. Ia menampakkan dia sebagai seorang yang romantis dan berjiwa lembut. Sikap suami yang rajin masuk dapur juga sebenarnya boleh membuatkan isteri rasa istimewa dan besar hati.” - Hazleen Mohd Ghazali, 29. 

“Memang seksi dan kacak sangat sebab suami saya bila memasak tak pakai baju (dalam nada bergurau). Saya suka apabila suami masuk ke dapur kerana selalunya sajian dihasilkan suami memang menjadi dan sedap.” -Kakitangan kerajaan, Marina Mohamad, 29.

Comments

puteraduyong said…
haha... seksi ke seksa... ;)

Popular Posts